Powered by Blogger.
RSS

Karangan 2: Sukan yang Saya Minati

Sukan yang Saya Minati

            Pada zaman sekarang, dipercayai bahawa ramai orang mempunyai sukan yang diminati. Begitu juga dengan saya. Sukan yang saya minati ialah bermain badminton.
            Sejak kecil lagi, saya selalu mengikut abang saya pergi ke gelanggang badminton yang berhampiran dengan rumah saya untuk bermain badminton. Saya telah diajar dengan baik oleh abang saya. Lama-kelamaan, saya telah gemar sukan itu.
            Di sekolah, saya telah menjadi wakil pasukan badminton bagi sekolah dalam pertandingan ke peringkat negeri. Saya telah mendapat tempat pertama dalam acara itu.
            Pada masa lapang, saya suka bermain badminton dengan kawan-kawan saya. Kadang-kala, kami bermain secara perseorangan atau beregu.
            Bermain badminton dapat menjadikan otak saya cerdas dan mempunyai badan yang sihat. Selain itu, saya juga boleh berkenalan dengan ramai kawan yang baru.
            Saya berharap semua orang dapat memilih satu sukan yang berfaedah sempena slogan “Satu Murid Satu Sukan Satu Malaysia”.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

Anonymous said...

karangan memang bagus untuk kita membuat karangan

minatilah karangan

Anonymous said...

Terlalu 'simple' untuk murid tahun 6 macam I.
Takda isi yang kukuh. Macam buat ayat je. Sorry but its true.

Anonymous said...

Amazing karangan. Don't listen to the person that published his/her comment before me. she/he sucks.

Anonymous said...

what a lauzy karangan ,
no standard

Anonymous said...

the karangan is ok with the details , but too short for year 6 pupils ....

Anonymous said...

it's too simple.not suitable for year 6 pupils.

Post a Comment